Στα 38 δισ. δολάρια αναμένεται να φτάσει μέχρι το 2035 ο ετήσιος τζίρος για ανθρωποειδή ρομπότ που θα εργάζονται σε βιομηχανικές μονάδες παραγωγής, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για νέες μεγάλες αλλαγές στους εργασιακούς χώρους. Πρόκειται για περίπου 1,4 εκατ. τέτοια ρομπότ που θα λειτουργούν με μπαταρίες και τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η Goldman Sachs μετά από ειδική έρευνα για την τεχνολογία αυτή.

Η εξάπλωση τέτοιων ανθρωποειδών εργαζομένων που θα «χτυπάνε κάρτα» στα εργοστάσια έχει προοπτικές να επιτευχθεί με τη μείωση του κόστους κατασκευής τους, το οποίο από 150.000 ανά μονάδα, χωρίς να υπολογίζεται η έρευνα και η ανάπτυξη, αναμένεται να υποχωρήσει κάτω από τα 30.000 δολάρια. Αυτό υπόσχονται δεκάδες κινεζικές εταιρείες οι οποίες εμπνεύστηκαν από το ανθρωποειδές ρομπότ με την ονομασία Optimus που έχει στα σκαριά ο Ίλον Μασκ.

Ο ιδιοκτήτης της Tesla σκοπεύει να βάλει να δουλεύουν στην αυτοκινητοβιομηχανία τέτοια ρομπότ δική τους έμπνευσης από το 2025 και μετά, ενώ από το 2026 υπολογίζει ότι θα διατίθενται προς πώληση για σε άλλες εταιρείες. Η τιμή του καθενός υπολογίζεται από τον ίδιο στα 20.000 δολάρια.

Αυτό που φαινόταν πριν από λίγο μόνο καιρό ως σενάριο επιστημονικής φαντασίας, τώρα φαίνεται ότι ετοιμάζεται να γίνει πραγματικότητα –και μάλιστα με την τεράστια παραγωγική δύναμη της Κίνας.

Στο Παγκόσμιο Συνέδριο Ρομποτικής (World Robot Conference) που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες μέρες στο Πεκίνο περισσότερες από είκοσι κινεζικές εταιρείες παρουσίασαν πρωτότυπα ανθρωποειδή ρομπότ που κινούνται με μπαταρίες, τα οποία προορίζονται για να αναλάβουν καθήκοντα σε εργοστάσια και αποθήκες, δείχνουν στοιχεία του Reuters.

Ενώπιον νέων σημαντικών εργασιακών εξελίξεων στη βιομηχανία

Η τεχνολογία αυτή δημιουργεί τις προϋποθέσεις για να αλλάξουν πολλά στους εργασιακούς χώρους, πρώτα των βιομηχανιών και έπειτα και σε άλλους κλάδους. Σε συνδυασμό με τη ραγδαία εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) τα ανθρωποειδή ρομπότ έχουν τις προοπτικές να αρχίσουν να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο πολλές βιομηχανίες και βιοτεχνίες λειτουργούν –και μαζί με αυτό και τις σχέσεις μεταξύ εργοδοτών και εργαζομένων.

Το όραμα του Σι Τζινπίνγκ

Η ώθηση της Κίνας και στον κλάδο αυτό βασίζεται στη φόρμουλα που οδήγησε σε επιτυχία και την μαζική κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων. Στην κρατική υποστήριξη, το συνεχή ανταγωνισμός στις τιμές, στις νέες εταιρείες που δημιουργούνται συνεχώς και σε αλυσίδα εφοδιασμού με μεγάλη επάρκεια σε υλικά.

Η στροφή και στα ανθρωποειδή ρομπότ υποστηρίζεται από την πολιτική του προέδρου της Κίνας Σι Τζινπίνγκ για την ανάπτυξη «νέων παραγωγικών δυνάμεων», όπως τις ονομάζει, στην τεχνολογία.

Ήδη η πόλη του Πεκίνου δημιούργησε τον Ιανουάριο κρατικό ταμείο 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη ρομποτική. Η Σαγκάη ανακοίνωσε τον Ιούλιο ότι σχεδιάζει να δημιουργήσει ταμείο επίσης 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τη βιομηχανία τέτοιων ρομπότ.

Η ποσότητα μειώνει το κόστος

Όσο περισσότερο μειώνεται το κόστος για τέτοιες τεχνολογίες, τόσο μπορέι να εξαπλωθεί η χρήση τους. Ειδικά στην Κίνα η οποία φημίζεται για την παραγωγή της σε τεράστιες ποσότητες.

«Υπάρχει μεγάλο περιθώριο για να συμπιεστεί το κόστος», δήλωσε στο Reuters ο Χου Ντέμπο, διευθύνων σύμβουλος της Shanghai Kepler Exploration Robotics, εταιρείας που συνίδρυσε πέρυσι εμπνευσμένος από το ανθρωποειδές ρομπότ Optimus της Tesla. Η εταιρεία του Χου εργάζεται στην πέμπτη έκδοση ρομπότ-εργάτη που θα δοκιμαστεί σε εργοστάσια. Ο ίδιος αναμένει ότι η τιμή πώλησης κάθε μονάδας θα είναι μικρότερη από 30.000 δολάρια.

 tanea.gr