Σε μία μυστική συμφωνία με τη Meta προχώρησε η Google προκειμένου να προωθήσει στο YouTube διαφημίσεις του Instagram σε εφήβους, παρακάμπτοντας τους ίδιους της τους κανόνες για το πώς πρέπει να αντιμετωπίζονται οι ανήλικοι χρήστες.
Σύμφωνα με αρχεία που εξέτασαν οι Financial Times καθώς και με πηγές που έχουν γνώση του θέματος, η Google εργάστηκε πάνω σε ένα εμπορικό πρότζεκτ για τη Meta που ήταν σχεδιασμένο να στοχεύσει χρήστες του YouTube ηλικίας 13 έως 17 ετών με διαφημίσεις που προωθούσαν τη διάσημη εφαρμογή εικόνων και βίντεο της ανταγωνίστριας εταιρείας.
Η καμπάνια για το Instagram στόχευε σκόπιμα μια ομάδα χρηστών που χαρακτηρίζονται ως «οι άγνωστοι», με τη Google, ωστόσο, να γνωρίζει ότι πρόκειται κυρίως για ηλικίες κάτω των 18, αναφέρουν οι πηγές. Στο μεταξύ, τα αρχεία που εξέτασαν οι FT δείχνουν ότι έγιναν βήματα προκειμένου να διασφαλιστεί ότι δεν θα γινόταν σαφής ο πραγματικός στόχος της διαφημιστικής εκστρατείας.
Το εν λόγω πρότζεκτ παραβιάζει κανόνες της Google που απαγορεύουν τις προσωποποιημένες και στοχευμένες διαφημίσεις σε χρήστες κάτω των 18 ετών. Τονίζεται, επίσης, ότι η εταιρεία έχει πολιτικές ενάντια στην παράκαμψη των κανόνων της ή στη «στόχευση δι’ αντιπροσώπου».
Η καμπάνια της Meta στο YouTube που είχε στόχο να προσελκύσει νεότερους σε ηλικία χρήστες στο Instagram, βρισκόταν ήδη σε εξέλιξη τον περασμένο Ιανουάριο, όταν ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ εμφανίστηκε ενώπιον του αμερικανικού Κογκρέσου, όπου και απολογήθηκε στις οικογένειες παιδιών που είχαν πέσει θύματα σεξουαλικής εκμετάλλευσης και κακοποίησης στις διαδικτυακές του πλατφόρμες.
Οι δύο εταιρείες, που έχουν έδρα τη Σίλικον Βάλεϊ και είναι συνήθως έντονα ανταγωνιστικές μεταξύ τους, ξεκίνησαν το προαναφερθέν εγχείρημα στα τέλη του περασμένου έτους, καθώς η Google προσπαθούσε να αυξήσει τα διαφημιστικά της κέρδη και η Meta στόχευε να διατηρήσει την προσοχή των νεότερων χρηστών έναντι ανταγωνιστών της όπως το TikTok.
Την περασμένη εβδομάδα, ο Ζούκερμπεργκ είπε σε επενδυτές ότι μια πρόσφατη προσπάθεια για την προσέλκυση περισσότερων ατόμων ηλικίας 18 έως 29 ετών, είχε αποφέρει καρπούς.
Οι εταιρείες συνεργάστηκαν με τη Spark Foundry, θυγατρική στις ΗΠΑ του γαλλικού διαφημιστικού κολοσσού Publicis, προκειμένου να ξεκινήσει το πιλοτικό πρόγραμμα μάρκετινγκ στον Καναδά μεταξύ Φεβρουαρίου και Απριλίου του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με τις πηγές και τα έγγραφα που επικαλούνται οι FT.
φωτογραφία: AP/ Jens Meyer