Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το πλάνο αναδιοργάνωσης του Εθνικού Συστήματος Υγείας, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο υφυπουργός Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, σε τηλεοπτική του συνέντευξη στον ΣΚΑΪ. Ο υφυπουργός απάντησε στις επικρίσεις των συνδικαλιστών του ΕΚΑΒ για ελλείψεις οχημάτων, ενώ παρουσίασε τα τελευταία στοιχεία για τις προσλήψεις ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού.

Ενίσχυση του στόλου του ΕΚΑΒ και απάντηση στις καταγγελίες

Ο κ. Θεμιστοκλέους ξεκαθάρισε ότι η εικόνα περί μείωσης των διαθέσιμων ασθενοφόρων στους δρόμους δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Αντίθετα, υπογράμμισε ότι τα οχήματα που βρίσκονται σε κίνηση αυτή τη στιγμή, τόσο στην πρωτεύουσα όσο και στην επαρχία, είναι περισσότερα σε σχέση με το παρελθόν.

Ο προγραμματισμός για τους επόμενους 12 μήνες

Ο στόλος αναμένεται να ενισχυθεί σημαντικά, καθώς έχει δρομολογηθεί η σταδιακή ενσωμάτωση 250 καινούργιων ασθενοφόρων, τα οποία χρηματοδοτούνται από κρατικούς πόρους και ιδιωτικές δωρεές.

Αναφορικά με τα οχήματα που καθηλώνονται λόγω βλαβών, ο υφυπουργός σημείωσε ότι οι τεχνικές φθορές είναι αναμενόμενες για αυτοκίνητα που γράφουν καθημερινά χιλιάδες χιλιόμετρα, όμως το κρίσιμο στοιχείο είναι ότι η συνολική επιχειρησιακή δύναμη στους δρόμους παραμένει αυξημένη.

«Μπαράζ» ενδιαφέροντος για τις 1.131 μόνιμες θέσεις γιατρών

Ιδιαίτερα ικανοποιητικά είναι τα μηνύματα από το μέτωπο των προσλήψεων. Για τη μεγάλη προκήρυξη που αφορά 1.131 μόνιμες θέσεις γιατρών σε όλη την επικράτεια, οι αιτήσεις έχουν ήδη ξεπεράσει τις 2.000, παρόλο που η διαδικασία βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη μετά και την εβδομαδιαία παράταση που δόθηκε.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό, η αυξημένη ελκυστικότητα του ΕΣΥ οφείλεται στις πρόσφατες θεσμικές παρεμβάσεις της κυβέρνησης:

  1. Μισθολογική αναβάθμιση: Οριζόντιες αυξήσεις στις αποδοχές των γιατρών.

  2. Φορολογικά κίνητρα: Αυτοτελής φορολόγηση των εφημεριών, που αυξάνει το καθαρό εισόδημα.

Η υποβολή των δικαιολογητικών ολοκληρώνεται την επόμενη εβδομάδα, ενώ με βάση τα νέα, ταχύτερα χρονοδιαγράμματα, οι διορισμοί και οι τοποθετήσεις των γιατρών στα νοσοκομεία θα έχουν ολοκληρωθεί εντός του επόμενου εξαμήνου.

Προσλήψεις νοσηλευτών: Το βάρος στην Αττική

Σχετικά με το νοσηλευτικό προσωπικό, ο κ. Θεμιστοκλέους ανέφερε ότι η σχετική πλατφόρμα για την περιοχή της Αθήνας άνοιξε ήδη και οι υποψήφιοι βρίσκονται στη φάση της απορρόφησης. Το ίδιο μοντέλο θα εφαρμοστεί άμεσα και για την υπόλοιπη Ελλάδα.

Όπως εξήγησε, το μεγαλύτερο πρόβλημα υποστελέχωσης εντοπίζεται στα νοσοκομεία της Αττικής. Στην περιφέρεια, η αναλογία νοσηλευτών ανά νοσηλευτική κλίνη παρουσιάζει σαφώς καλύτερη εικόνα, έχοντας προσεγγίσει σε αρκετές περιοχές τα ευρωπαϊκά δεδομένα.

φωτογραφία αρχείου