Σχολικού έτους 2024-2025
Για 11η χρονιά διοργανώνεται από τη Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος μαθητικός διαγωνισμός – εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τη Μνήμη του Ολοκαυτώματος. Για το σχολ. έτος 2024-2025 ο μαθητικός διαγωνισμός δημιουργίας ταινίας μικρού μήκους (βίντεο) έχει θέμα «Το Ολοκαύτωμα στη συλλογική μνήμη των Ελλήνων» και θα διεξαχθεί, για πρώτη φορά, ταυτόχρονα και στην Κύπρο, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας της Κύπρου, βάσει του από 27/02/2024 Μνημονίου μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων) της Ελληνικής Δημοκρατίας, της Εκκλησίας της Ελλάδος, του Κεντρικού Ισραηλιτικού Συμβουλίου Ελλάδος, του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος, του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας της Κυπριακής Δημοκρατίας και της Εκκλησίας της Κύπρου.
Στον διαγωνισμό μπορούν να συμμετάσχουν έως την 30η Ιανουαρίου 2025 μαθητές/τριες της Α΄ και Β΄ τάξης Λυκείου των παρακάτω Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:
- Α΄, Β΄, Γ΄, Δ΄ Αθήνας, Ανατ. Αττικής, Δυτικής Αττικής, Πειραιά
- Ανατ. Θεσ/νίκης, Δυτ. Θεσ/νίκης
- Ιωαννίνων
- Κέρκυρας
- Ζακύνθου
- Κεφαλονιάς
- Ευβοίας
- Μεσσηνίας
- Κοζάνης
- Δωδεκανήσου (για τα Λύκεια της Α΄ Δωδεκανήσου – Ρόδος)
Οι πρωτεύσαντες θα συμμετάσχουν σε ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος, το οποίο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, εκπαιδευτική επίσκεψη στο «Κρατικό Μουσείο Άουσβιτς-Μπίρκεναου» στην Πολωνία.
Θεματικό πεδίο του διαγωνισμού αποτελεί το Ολοκαύτωμα των Εβραίων στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο με ιδιαίτερη μνεία στον Ελληνικό Εβραϊσμό. Οι μαθητές/τριες μέσα από τα έργα τους καλούνται να εκφράσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους για το θέμα, καθώς και να προβληματιστούν σχετικά με τη σημασία και την επικαιρότητά του στη σύγχρονη ζωή.
Οι μαθητές/τριες που θα συμμετάσχουν στον διαγωνισμό θα εξοικειωθούν με την επιστημονική και ιστορική έρευνα και θα γίνουν οι ίδιοι ερευνητές του παρελθόντος μέσα από την αναδίφηση και μελέτη πρωτογενών και δευτερογενών ιστορικών πηγών. Επιπλέον, ο διαγωνισμός αποτελεί αφορμή για την ενασχόληση των μαθητών/τριών με την ιστορία του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και του Ολοκαυτώματος στην Ευρώπη, την Ελλάδα και την Κύπρο, αλλά συγχρόνως και με την ιστορία της τοπικής τους κοινωνίας.