Ειδικές ασφαλίσεις και σταθμοί φόρτισης σε ανάπτυξη

Ανάμεσα στις χώρες που έχουν δείξει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την ηλεκτροκίνηση βρίσκεται φέτος η Ελλάδα, και αυτό σηματιοδοτεί και εργασίες στην ιδιωτική ασφάλιση στην εξειδικειμένη δραστηριότητά της στην ασφάλιση αυτών των οχημάτων ενώ ασκεί πιέσεις και για την δημιουργία σταθμών φόρτισης.

Σύμφωνα με το Mobility Guide (Οδηγό Κινητικότητας) 2024 της Ayvens. Ο Οδηγός βαθμολογεί τις χώρες σύμφωνα με το επίπεδο ωριμότητας μετάβασης σε ηλεκτρικά οχήματα (EV) σε ετήσια βάση.

Έτσι, κατατάσσει τις χώρες σε τρία επίπεδα ωριμότητας:

Το πρώτο επίπεδο (κατηγορία “ανεπτυγμένες”) περιλαμβάνει τις χώρες, όπου τα EV έχουν είτε ισχυρή παρουσία, είτε υπάρχουν ευνοϊκές συνθήκες για την υιοθέτησή τους στο άμεσο μέλλον.

Στο δεύτερο επίπεδο (κατηγορία “σε μετάβαση”), βρίσκονται οι χώρες – όπως η Ελλάδα – που έχουν δείξει συγκεκριμένο ενδιαφέρον για την ηλεκτροκίνηση. Ωστόσο, λόγω τοπικών προκλήσεων, η Ayvens προβλέπει ότι σε αυτές τις αγορές η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα συμβεί μεσοπρόθεσμα.

Στο τρίτο επίπεδο (κατηγορία “αναπτυσσόμενες”) συμπεριλαμβάνονται οι χώρες, όπου τα εμπόδια του κόστους και της διαθεσιμότητας εξακολουθούν να είναι δύσκολο να ξεπεραστούν.

Η Ελλάδα συγκέντρωσε 49/100 στη βαθμολογία ωριμότητας, σημειώνοντας άνοδο +6 βαθμών σε σχέση με την περσινή χρονιά, ενώ είδε σημαντική αύξηση στα ηλεκτρικά οχήματα το 2023, σε σύγκριση με το 2022. Συγκεκριμένα, παρουσιάστηκε άνοδος +130,5% στα Battery Electric Vehicles (BEVs) και +63,9% στα Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEVs).

Αύξηση υποδομών φόρτισης

Σημαντικό εύρημα του Mobility Guide 2024 της Ayvens αποτελεί, επίσης, η ραγδαία αύξηση των υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, ιδιαίτερα σε ορισμένες χώρες, όπως η Ελλάδα και η Σερβία. Στις χώρες αυτές παρουσιάζεται αύξηση άνω του 180% όσον αφορά τους σταθμούς φόρτισης σε σύγκριση με το 2023, καταδεικνύοντας τον κρίσιμο ρόλο των υποδομών φόρτισης στην προώθηση της ευρείας αποδοχής των ηλεκτρικών οχημάτων.

Αυτή η επέκταση αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω από την εφαρμογή του Κανονισμού Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR), που αποσκοπεί στη διασφάλιση της ευρείας διαθεσιμότητας σταθμών φόρτισης σε όλη την ΕΕ.

Ώριμες χώρες

Από τις 47 χώρες, που περιλαμβάνονται στο Mobility Guide, οι 13 ταξινομούνται στην κατηγορία “ανεπτυγμένες”. Πρόκειται για ευρωπαϊκές χώρες, κυρίως της δυτικής και βόρειας Ευρώπης. Η Νορβηγία, η Ολλανδία και η Φινλανδία ξεχωρίζουν ως οι πιο ώριμες χώρες στην επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Ελβετία και η Πορτογαλία αποτελούν τις νέες προσθήκες στην ομάδα των “ανεπτυγμένων” χωρών. Πολλές χώρες που βρίσκονται στην κατηγορία “σε μετάβαση”, όπως η Ιταλία, η Ιαπωνία και η Ιρλανδία, “γεφυρώνουν” το χάσμα με τις ανεπτυγμένες χώρες.

Η Ολλανδία ξεχωρίζει ως η πιο ώριμη χώρα στην υποδομή φόρτισης (17 βαθμοί στους 20). Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων έχει σημειώσει άνοδο στον αριθμό των διαθέσιμων μοντέλων, καλύπτοντας ένα ευρύ φάσμα κατηγοριών, τόσο επιβατικών, όσο και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (20 από τις χώρες προσφέρουν περισσότερα από 100 μοντέλα BEV).

ΠΗΓΗ: ΣΕΠΕ