Το λογότυπο του Μετρό αντανακλά τόσο το ιστορικό βάθος της Θεσσαλονίκης όσο και την καινοτομία του έργου, δήλωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, κατά την παρουσίαση της οπτικής ταυτότητας του Μετρό Θεσσαλονίκης, σήμερα, στο αμαξοστάσιο του Μετρό στην Πυλαία.
Στην εκδήλωση συμμετείχαν, επίσης, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές κ. Νίκος Ταχιάος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. κ. Νικόλαος Κουρέτας, η Προϊσταμένη του Αρχιτεκτονικού Τμήματος της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. κα Χρυσούλα Κουστένη και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας Λειτουργίας και Συντήρησης του Μετρό Θεσσαλονίκης “THEMA” κ. Carlo Bianco.
Στο πλαίσιο της τοποθέτησής του, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι σε 17 ημέρες θα παραδοθεί στους πολίτες της Θεσσαλονίκης το έργο του ΜΕΤΡΟ, που έρχεται να αλλάξει την καθημερινότητα της πόλης.
Αναφορικά με τον σχεδιασμό του λογότυπου, το οποίο παρουσιάστηκε σήμερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε πως το ζητούμενο ήταν η δημιουργία μίας ταυτότητας που θα προσδώσει σε ένα υπερσύγχρονο έργο την ιστορικότητα της Θεσσαλονίκης, η οποία υπήρξε σημαντικό κέντρο της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας.
«Το πεζό γράμμα «μ» αποτέλεσε μία προφανή επιλογή, ώστε να παραπέμπει άμεσα στο Μετρό, αλλά να διαφοροποιείται από το κεφαλαίο “Μ”, το οποίο χρησιμοποιείται, ευρέως, σε διάφορες παραλλαγές ανά τον κόσμο. Απλοποιήθηκε, έτσι, το βυζαντινό πεζό «μ» ώστε να συνδυάζει την αυθεντικότητα με τον καινοτόμο χαρακτήρα που θέλουμε να χαρακτηρίζει τη νέα ταυτότητα του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης», ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας.
Όπως εξήγησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, με τον τρόπο αυτό, επετεύχθη η καθαρότητα και η αναγνωρισιμότητα που απαιτείται σε ένα σύγχρονο σύστημα μεταφορών, ώστε το λογότυπο να είναι ευανάγνωστο και εύχρηστο σε κάθε του εφαρμογή.
Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές κ,. Νίκος Ταχιάος, δήλωσε:
«Το Μετρό Θεσσαλονίκης δεν πρόκειται απλώς να αλλάξει την καθημερινότητά μας, αλλά θα αναμορφώσει ολόκληρη την πόλη. Έτσι, η ταυτότητά του δεν είναι μόνο η ταυτότητα ενός έργου υποδομής, αλλά είναι η ταυτότητα της ίδιας της Θεσσαλονίκης. Ας λάβουμε υπόψιν ακόμα ότι και τα μετρό διεθνώς αντανακλούν την εικόνα των πόλεων τους. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι η γραμματοσειρά του Μετρό της Νέας Υόρκης, η οποία έχει ταυτιστεί με την αισθητική της ίδιας της πόλης και υιοθετήθηκε ευρύτερα, ακόμα και στους υπολογιστές μας.
Το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης ξεκίνησε πριν από περίπου 20 χρόνια με τη σημερινή μορφή του, παρότι αρχικά σχεδιάστηκε ως δίδυμο έργο με το μετρό της Αθήνας, στην πορεία απέκτησε δική του ταυτότητα. Είναι πιο σύγχρονο, με διαφορετική τοπολογία σταθμών και ξεχωριστή αισθητική.
Αυτή η ταυτότητα έχει ένα χαρακτηριστικό. Όπως φανερώνουν οι σταθμοί Βενιζέλου, Αγίας Σοφίας, αλλά και άλλοι πέντε που αναδεικνύουν τα ιστορικά και αρχαιολογικά επίπεδα, το μετρό της Θεσσαλονίκης συνδυάζει παρελθόν και μέλλον. Αυτή είναι και η ταυτότητα της πόλης. Είναι μία πόλη η οποία γεφυρώνει το παρελθόν με την ματιά προς το μέλλον. Η Ελληνικό Μετρό Α.Ε. έφτιαξε λοιπόν ένα σήμα το οποίο έχει τη δυναμική του μέλλοντος παράλληλα με την παράδοση του παρελθόντος.
Το γράμμα «μ», εμπνευσμένο από την πεζή γραφή του σε εκκλησιαστικά κείμενα, μεταμορφώθηκε σε ένα σύγχρονο λογότυπο που χαρακτηρίζει το μετρό της πόλης και τη συνδέει με την παράδοσή της. Αυτό το σήμα φιλοδοξεί να αναγνωρίζεται διεθνώς ως η ταυτότητα της Θεσσαλονίκης.
Το Μετρό έχει ήδη μπει στη ζωή μας. Η λειτουργία του έχει δρομολογηθεί, και οι συρμοί κινούνται ήδη στις σήραγγες. Η 30η Νοεμβρίου θα είναι μια εμβληματική μέρα για τη Θεσσαλονίκη, μια μέρα που θα γιορτάσουμε όλοι μαζί».