Σε εργαλείο βελτίωσης της παραγωγικότητας των εργαζομένων θέλουν να εξελίξουν το Generative AI οι μεγάλοι «κολοσσοί» της τεχνολογίας, λανσάροντας μία σειρά από νέες εφαρμογές και χαρακτηριστικά που κινούνται προς αυτή την κατεύθυνση. Και επιπλέον, οι καινούριες λύσεις επηρεάζουν μία σειρά από διαφορετικούς κλάδους.
Το GenAI, το οποίο αποτελεί την πιο προηγμένη μορφή της τεχνητής νοημοσύνης, είναι ο τομέας όπου γίνονται οι μεγαλύτερες επενδύσεις αυτή την περίοδο. Δεν είναι τυχαίο ότι η OpenAI, η δημιουργός του ChatGPT, της εφαρμογής που έκανε διάσημο το GenAI, έκλεισε πρόσφατα έναν τεράστιο γύρο χρηματοδότησης ύψους 6,6 δισ. δολαρίων. Με βάση το συγκεκριμένο γύρο χρηματοδότησης η αποτίμηση της OpenAI ανέρχεται στα 157 δισ. δολάρια!
Όμως, οι επενδύσεις στο GenAI θα πρέπει να αρχίσουν να δείχνουν και αποτελέσματα και εκεί ρίχνουν όλο και περισσότερες εταιρείες ψηφιακής τεχνολογίας το βάρος τους. Ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα παραδείγματα είναι η Microsoft που έχει λανσάρει το Copilot, έναν «έξυπνο» ψηφιακό βοηθό, ο οποίος είναι διαθέσιμος έναντι μηνιαίας συνδρομής για τους εταιρικούς χρήστες του Microsoft 365.
Ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα ακόμα κύμα νέων εργαλείων – το οποίο περιλαμβάνει περισσότερες από 700 ενημερώσεις και πάνω από 150 νέες δυνατότητες – με στόχο τη βελτίωση της εργασιακής καθημερινότητας. Η νέα σειρά εργαλείων προσφέρει, ανάμεσα σε άλλα, τη δυνατότητα συνεργασίας με το Copilot σαν να είναι «συνάδελφος», τη δημιουργία διαδραστικών σελίδων από συνομιλίες, την ενεργοποίηση δυναμικής αφήγησης στο Power Point, καθώς ακόμα και τη δυνατότητα βαθύτερων αναλύσεων δεδομένων χωρίς να απαιτείται εξειδίκευση στο Excel. Επιπλέον, η Microsoft λάνσαρε το Copilot Voice προκειμένου να μπορούν οι χρήστες του να έχουν μία φωνητική επικοινωνία με τον ψηφιακό βοηθό και να βελτιώσουν την παραγωγικότητα τους.
Σύμφωνα με τη Microsoft, το Copilot βοηθάει ήδη από τις πιο μικρές μέχρι τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο και οι απαντήσεις είναι δύο φορές ταχύτερες κατά μέσο όρο, ενώ η ποιότητα των απαντήσεων έχει βελτιωθεί κατά 75%. Επιπλέον, ο ρυθμός αύξησης των πελατών Copilot κινείται σε επίπεδα άνω του 60% ανά τρίμηνο, ενώ ο αριθμός των ατόμων που χρησιμοποιούν Copilot καθημερινά στη δουλειά διπλασιάστηκε.
«Έξυπνοι» agents
Η Microsoft δεν είναι η μόνη που επενδύει στον τομέα της παραγωγικότητας. Η Salesforce, εκ των κορυφαίων «παικτών» παγκοσμίως στο χώρο του επιχειρηματικού λογισμικού με έμφαση στην εξυπηρέτηση των πελατών, παρουσίασε πρόσφατα το Agentforce, μία πρωτοποριακή λύση ΑΙ επιτρέπει την ανάπτυξη αυτόνομων εκπροσώπων (agents) τεχνητής νοημοσύνης. Το Agentforce αντιπροσωπεύει, σύμφωνα με την Salesforce, το τρίτο κύμα του ΑΙ, ήτοι ευφυείς, αυτόνομους εκπρόσωπους που μπορούν να ολοκληρώνουν σύνθετες εργασίες, να σκέφτονται και να λειτουργούν χωρίς ανθρώπινη επίβλεψη, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή αυτοματοποίησης και μετασχηματίζοντας τον τρόπο λειτουργίας οργανισμών και εταιρειών.
Σε αντίθεση με τα chatbots και copilots που απαιτούν ανθρώπινη καθοδήγηση, οι agents του Agentforce μαθαίνουν από τα δεδομένα, προσαρμόζονται σε κάθε εμπειρία και αναλαμβάνουν δράση. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να προβλέπουν ανάγκες και να εφαρμόζουν προληπτικές ενέργειες όπου κρίνεται αναγκαίο, ενισχύοντας τις πελατειακές σχέσεις και συμβάλλοντας στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων.
Τουρισμός και ΑΙ
Πέραν αυτών, όμως, σταδιακά θα αρχίσουμε να βλέπουμε εφαρμογές GenAI να χρησιμοποιούνται για καθημερινές εργασίες που επηρεάζουν κλάδους όπως ο τουρισμός. Για παράδειγμα, η εφαρμογή διερμηνείας που έχουν smartphones όπως οι «ναυαρχίδες» της Samsung και της Xiaomi μπορούν να δημιουργήσουν νέα δεδομένα στον τουρισμό επιτρέποντας σε επισκέπτες να επικοινωνούν πιο εύκολα και κατανοητά με τους εργαζόμενους σε χώρους εστίασης και διαμονής.
Γενικότερα, ο τουρισμός εκτιμάται ότι θα είναι από τους κλάδους που θα δούμε να επωφελείται σημαντικά τα επόμενα χρόνια καθώς το GenAI θα αλλάξει πολλά όσον αφορά στην επικοινωνία τουριστών και ντόπιων αλλά και αναφορικά με τις συμβουλές για τους τόπους διακοπών.