Σαρωτικούς ελέγχους ξεκινά η ΑΑΔΕ με τη νέα ψηφιακή βάση δεδομένων, η οποία δίνει τη δυνατότητα στις Αρχές να προχωρούν σε εξπρές διασταυρώσεις στοιχείων για τον εντοπισμό αυτών που κυκλοφορούν παράνομα, είναι ανασφάλιστα, χωρίς τέλης κυκλοφορίας και δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ, σύμφωνα με δημοσίευμα της Απογευματινής.
Το νέο σύστημα αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το επόμενο διάστημα, ενώ παράλληλα ειδικά συνεργεία ελεγκτών εφοδιασμένα με τάμπλετ θα στήνουν μπλόκα σε κομβικά σημεία του εθνικού οδικού δικτύου και θα σκανάρουν πινακίδες.
Με τα φορητά σκάνερ, όπως αναφέρει η «Α», οι ελεγκτές θα έχουν τη δυνατότητα να εντοπίζουν επιτόπου τα οχήματα, τα οποία – ενώ έχουν δηλωθεί – ότι βρίσκονται σε κατάσταση ακινησίας κυκλοφορούν κανονικά στους δρόμους, καθώς και αυτά που είναι σταθμευμένα σε διαφορετικό σημείο από αυτό που αναγράφεται στη δήλωση κατοικίας.
Οι πρώτες διασταυρώσεις θα γίνουν με τη νέα ψηφιακή εφαρμογή, στην οποία έχουν περάσει όλα τα αρχεία των οχημάτων από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δημοσίου και τους παραχωρησιούχους αυτοκινητοδρόμων και μέσα σε μηδενικό χρόνο θα ανακαλύπτονται οι παραβάτες και θα επιβάλλονται τα σχετικά πρόστιμα.
Εκτιμάται ότι τουλάχιστον 500.000 οχήματα κυκλοφορούν ελεύθερα σήμερα στους δρόμους χωρίς ασφάλεια αλλά και χωρίς ΚΤΕΟ. Οι έλεγχοι θα διενεργούνται τουλάχιστον σε εξάμηνη βάση και το ποινολόγιο ανάλογα με το είδος της παράβασης προβλέπει τα εξής:
- Σε περίπτωση ανασφάλιστου οχήματος τα πρόστιμα ανέρχονται σε 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης, σε 500 ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και σε 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
- Σε περίπτωση που το όχημα δεν έχει υποβληθεί εμπροθέσμως σε περιοδικό τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ επιβάλλεται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το προβλεπόμενο πρόστιμο, που φτάνει έως 150 ευρώ στην εφορία και σε 400 ευρώ σε έλεγχο της Τροχαίας.
- Μετά τη διαπίστωση παράβασης θα διενεργείται εκ νέου ηλεκτρονικός έλεγχος σε διάστημα από 3 έως 12 μήνες από την επιβολή του προστίμου.
φωτογραφία αρχείου